Storstädning

En storstädning då och då är bra både för kontoret och för arbetsmiljön för dem som vistas där. Även om den regelbundna städningen är tillfredställande finns det detaljer och utrymmen som inte städas regelbundet. Hur ofta en storstädning behöver göras beror självklart på hur lokalen nyttjas och vilka krav och önskemål du som kund har.

Vi hjälper dig gärna med en storstädning oavsett om du vill anlita oss vid enstaka tillfällen eller skaffa ett abonnemang hos oss. Vi är närmare hundra medarbetare som erbjuder ren städservice med kvalitet. Vi arbetar med omtanke om våra kunder, varandra och miljön.

Detta ingår

Vi arbetar utifrån ett standardavtal som omfattar storstädning enligt nedanstående punkter.

Arbete i höjdled

(maximal takhöjd 3,5 meter, vid högre takhöjd tillkommer ett pristillägg)

  • Lampor, belysning och speglar
  • Väggar och/eller väggpaneler
  • Fönsterkarmar och fönsternischer
  • Burspråk
  • Spindelväv tas bort

Snickerier

  • Tvätt av dörrar inklusive entrédörrar ut och in
  • Golvlister
  • Tvätt/avtorkning och avfläckning av väggar och/eller väggpaneler

Arbetsplatser

  • Arbetsbord
  • Stolar och stoppade möbler
  • Datorer, skärmar, kopieringsmaskiner etc.

Toalett/duschrum/badrum

  • Badkar/duschkabin
  • Kakel eller klinkersväggar och/eller väggpaneler
  • Handfat/toalettstol
  • Speglar

Fönsterputs

  • Glasputs
  • Karmtvätt
  • Inglasade dörrar/glaspartier

Golv

  • Sopning och/eller dammsugning
  • Våttorkning

Övrigt

  • Sophantering

Garanti och priser

Vi lämnar alltid garanti på storstädningen. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss.

Övriga tjänster som tillägg till storstädning

Ofta när man beställer storstädning är det bra att se över de övriga ytorna som golv, mattor, textilier och möbler. Det vanligaste är att man beställer golvvård i samband med storstädning.

Reklamation

Ni har 3 dagar, efter genomförd städning, på er att göra en reklamation. Om du som kund själv åtgärdar fel innan vi kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning till dig som kund.

Avbokningsregler

Avbokning av storstädning kan göras tre arbetsdagar innan städtillfället i annat fall sker full debiteras.
Avbokningar måste dock ske på vardagar och ska meddelas till kundtjänst per telefon (ej lämnas på telefonsvarare) eller skriftligt via brev eller e-post.

ID06Alltid på XLNT!

– Nöjd-kund-garanti!
– Brottsregisterutdrag vid förfrågan.
– ID-kort 06 på all personal.
– Företag med sekretessavtal vilket innebär tystnadsplikt.
– Tydliga arbetskläder från XLNT.