Storstädning
En storstädning då och då är bra både för kontoret och för arbetsmiljön för dem som vistas där. Även om den regelbundna städningen är tillfredställande finns det detaljer och utrymmen som inte städas regelbundet. Hur ofta en storstädning behöver göras beror självklart på hur lokalen nyttjas och vilka krav och önskemål du som kund har.
Vi hjälper dig gärna med en storstädning oavsett om du vill anlita oss vid enstaka tillfällen eller skaffa ett abonnemang hos oss. Vi är närmare hundra medarbetare som erbjuder ren städservice med kvalitet. Vi arbetar med omtanke om våra kunder, varandra och miljön.
Detta ingår
Vi arbetar utifrån ett standardavtal som omfattar storstädning enligt nedanstående punkter.
Arbete i höjdled
(maximal takhöjd 3,5 meter, vid högre takhöjd tillkommer ett pristillägg)
- Lampor, belysning och speglar
- Väggar och/eller väggpaneler
- Fönsterkarmar och fönsternischer
- Burspråk
- Spindelväv tas bort
Snickerier
- Tvätt av dörrar inklusive entrédörrar ut och in
- Golvlister
- Tvätt/avtorkning och avfläckning av väggar och/eller väggpaneler
Arbetsplatser
- Arbetsbord
- Stolar och stoppade möbler
- Datorer, skärmar, kopieringsmaskiner etc.
Toalett/duschrum/badrum
- Badkar/duschkabin
- Kakel eller klinkersväggar och/eller väggpaneler
- Handfat/toalettstol
- Speglar
Fönsterputs
- Glasputs
- Karmtvätt
- Inglasade dörrar/glaspartier
Golv
- Sopning och/eller dammsugning
- Våttorkning
Övrigt
- Sophantering
Garanti och priser
Vi lämnar alltid garanti på storstädningen. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss.
Övriga tjänster som tillägg till storstädning
Ofta när man beställer storstädning är det bra att se över de övriga ytorna som golv, mattor, textilier och möbler. Det vanligaste är att man beställer golvvård i samband med storstädning.
Reklamation
Ni har 3 dagar, efter genomförd städning, på er att göra en reklamation. Om du som kund själv åtgärdar fel innan vi kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning till dig som kund.
Avbokningsregler
Avbokning av storstädning kan göras tre arbetsdagar innan städtillfället i annat fall sker full debiteras.
Avbokningar måste dock ske på vardagar och ska meddelas till kundtjänst per telefon (ej lämnas på telefonsvarare) eller skriftligt via brev eller e-post.
– Nöjd-kund-garanti!
– Brottsregisterutdrag vid förfrågan.
– ID-kort 06 på all personal.
– Företag med sekretessavtal vilket innebär tystnadsplikt.
– Tydliga arbetskläder från XLNT.